Optimaal inrichten van je Instagram profiel
Je bedrijfsprofiel bio(grafie) is het korte stukje tekst dat bezoekers dus (potentiΓ«le klanten) als eerste zien als ze op je account komen.
Samen met onderstaande onderdelen vormt dit een korte introductie van jouw onderneming.
π»π πππ ππ£ππππ π§ππ ππ ππππ£ππππ€π‘π£π ππππ πππ€π₯πππ₯ π¦ππ₯ ππ π§π ππππππ π ππππ£πππππ:
– Profielfoto
– Naam
– Categorie
– Website
– Contactgegevens en een korte introductie.
Je hebt maximaal 150 leestekens om je bezoekers te triggeren met jouw tekst, dus dat is
een uitdaging om in korte uitleg te geven wat jij te bieden hebt.
βπππ£πππ π¨ππ₯ π₯ππ‘π€:
– Wees kort en krachtig. Laat weten wat je doetΒ en voor wie. Begrijpt jouw bezoeker meteen wat jij teΒ
bieden hebt? Vat dit samen in een zin.Β
– Versterk je elavatorpitch met een emotie. DitΒ bekrachtigt.Β
– Maak enters zodat het overzichtelijk is.Β
– Kies een lettertype. Dit kun je veranderen metΒ bijvoorbeeld Instagram fonts. Je valt daarmee lekker op!Β
– Gebruik zoekwoorden waarop je gevonden wil worden
– Contactgegevens zodat mensen je makkelijk kunnenΒ bereiken
– Een branded hashtag om taggin en delen te stimuleren
– Eventueel een call to action om een weggever onder deΒ aandacht te brengen
Kom je er niet uit en/of wil je hulp? Ik help je graag!
